HANDELSBETINGELSER FOR VARER OG YDELSER
Generelle oplysninger
Greenwitch ApS
CVR: 38469495
Betaling
Når du har bestilt dine varer, vil dine penge bliver reserveret på kontoen, imens din ordre behandles og senere produceres. Vi producerer fødevarer, der må antages at forældes meget hurtigt med tiden og vi producerer på dine ønsker. Beløbet hæves først på dit kort, når varen er sat i produktion, pakkes og afsendes.
Vi opkræver ikke kortgebyrer.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Fragt
Fragt af dine varer håndteres af vores leverandør, Gordon. Som abonnent er fragten lavere end enkelt-køb, og ellers er fragtprisen 79 kr. inkl. moms (levering i postnummer 1050-4623 samt århus-området). Dyrere fragtpriser kan forekomme udenfor dette område, og du vil blive oplyst herom ved bestilling. Vi kan ikke garantere mulig levering udenfor vores leveringsområde på nuværende tidspunkt.
Vi forbeholder os retten til at levere på en ny dag, end den du har anmodet om ved force majeure, leveringsvanskeligheder, og lign. Du vil derfor kunne opleve information om en pludselig ændring af din kommende levering, i sjældne tilfælde.
Tidsrum
Leveringen foregår lørdage mellem kl 9-18 eller søndag og mandag mellem 10-22.
2-3 inden levering modtager du en SMS fra Gordon med information om det forventede tidsrum (et estimeret tidsinterval på 1,5 timer), hvor dine varer vil leveres den følgende dag.
Såfremt I er hjemme ved leveringen, ønsker vi at få leveringskasserne med retur samme dag, så de kan genbruges. Stil derfor gerne din kasse ud til recirkulation.
Hvis du ikke er hjemme
Som udgangspunkt behøver du ikke være hjemme under levering. Bor du i opgang, forsøger vi altid at komme ind og sætte kassen ved din hoveddør. Husk at få dine varer på køl, så hurtigt som muligt. Gerne senest indenfor 2 timer efter levering. Typisk lykkes dette ved, at naboer eller lign buzzer os ind. Hvis dette ikke lykkes, ringer vi til dig og forsøger at aftale alternativ levering, eller fx aftaler vi at komme retur senere på dagen/dagen efter. Vi oplever meget sjældent, at vi ikke kan levere, og hvis dette ikke lykkes på nogen måde, kan vi tilbyde genlevering for 98 kr. igen mandag. Vi kan ikke garantere adgang til alle ejendomme, såfremt en chauffør ikke kan få adgang, og vi tager ikke ansvar for brug af adgangskort, chips, nøgler mv.
Opbevaring
Dine varer skal altid på køl samme dag, som de modtages, da vores produkter skal opbevares på køl ved max 5 grader. Vi leverer dine varer med kølebiler, og de leveres i pap-kasser eller termokasser, som vedligeholder korrekt temperatur i et par timer efter, at varerne er leveret/sat ved din hoveddør. Det er derfor dit ansvar, at få dine varer på køl hurtigst muligt og senest indenfor 2 timer. Produkter, som ikke er opbevaret korrekt under disse anbefalinger, frasiger vi os ethvert ansvar for.
Bestillingsfrist
Bestilling/afmelding og ændringer skal modtages og bekræftes af os senest tirsdage før kl. 23:59 for følgende levering.
Holdbarhed
Ca. 14 dage fra når du modtager dem.
NB! Produktet skal af forbrugeren holdes på køl under 5 grader, når det ikke drikkes. Holdbarhed efter åbning: 1-2 dage på køl under 5 grader.
Fortrydelsesret
Abonnement
Du kan til enhver tid fortryde eller afmelde dit abonnement via din profilkonto. Du kan ikke fortryde allerede leverede varer (se Varer – ingen fortrydelsesret nedenfor). Afmelding af abonnement skal ske senest tirsdage kl. 23:59 dage inden den følgende levering.
Varer – ingen fortrydelsesret
Da friskpressede juice, shots og smoothies bliver anset som varer, der må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, derfor er der ingen fortrydelsesret på vores varer.
Varer – ingen fortrydelsesret
Da vores friskpressede varer produceres på bestilling og friskt, kan der til tider opstå situationer, hvor vi løber tør for enkelte varianter. Når dette sker, så bytter vi din ønskede variant ud til en variant, der minder mest om den du ønskede fra de tilgængelig fra vores sortiment. Dette er dog sjældent.
Reklamationsret
Hvis der er noget galt med abonnementet
Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet, kan du kontakte os på kontakt@greenwitch.dk.
Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen.
Levering af varer
Når du handler hos os, som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret på abonnementer.
Er du ikke tilfreds med abonnementet, kan du naturligvis kontakte os på kontakt@greenwitch.dk.
På varekøb har du til gengæld reklamationsret i 24 måneder. Købelovens mangelsregler finder således anvendelse. Dette gælder selvfølgelig kun, hvis det ikke er dig, der har behandlet varen forkert. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Vær dog opmærksom på at for fødevarer begrænses reklamationsretten til varens almindelige holdbarhed.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Prisstigninger:
Der kan forekomme prisstigninger på vores forskellige varer, abonnementskasser og evt. fragt. Eventuelle prisstigninger vil blive varslet min. 14 dage inden ikræfttrædelse.
Varen sendes til:
Greenwitch ApS
Vardegade 4, 3tv.
2100 Østerbro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet samt dit fulde navn.
Særligt for abonnementer
Bindingsperiode
Vi har ingen binding. Dit abonnement fortsætter, indtil vi modtager din udmeldelse eller du selv korrekt udmelder dig gennem online platformen. Hos Greenwitch har du som abonnent mulighed for at afmelde/ændre dit abonnement helt frem til tirsdag kl. 24:00 inden følgende levering (herefter er du bundet af den pågældende forsendelse). Dette kan du gøre direkte inde på din kundeprofil herinde på siden.
Opsigelse
Opsigelse skal ske senest tirsdag kl. 23:59 inden næstkommende levering. Opsigelse kan foretages inde på din kundeprofil, når du logger ind herinde på siden. Login kræver, at du har fulgt dine anvisninger via email og oprettet en profil. Derudover kan du jf. tidsfristerne altid sende os en email på kontakt@greenwitch.dk og oplyse navn, adresse og at du ønsker at opsige dig.
Vi forbeholder os retten til at opsige kunder/abonnenter, hvis der opstår situationer, hvor dette vurderes nødvendigt. Ved opsigelse fra Greenwitch side mod kunden/abonnenten, såfremt en ordre er på vej og dermed betalt, kan Greenwitch evt. refundere det betalte beløb til det anvendte betalingskort samt annullere alle fremtidige leveringer.
Træk på dit kort
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.
Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen og/eller ydelsen til dig. Nødvendige oplysninger til levering videregives til vores fragtleverandør, Mover eller Gordon Delivery.
Personoplysningerne registreres hos Greenwitch ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på greenwitch.dk er Greenwitch ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@greenwitch.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på: kontakt@greenwitch.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 31.01.2024