Kontaktinfo

Greentwitch
c/o Julie Bowall
Fiolstræde 30, 2.
1171 København K

Kan kontaktes i hverdagene mellem kl. 9:00 og 16:00

Tlf: 27268481

jb@greenwitch.dk

CVR: 38469495

Handelsbetingelser for varer og ydelser

Generelle oplysninger

Greenwitch ApS

c/o Julie Bowall
Fiolstræde 30, 2.

1171 København K

CVR: 38469495

jb@greenwitch.dk

27268481

Betaling

Når du har bestilt dine vare, vil dine penge bliver reserveret på kontoen, imens din ordre behandles. Beløbet hæves først på din kort, når varen afsendes.

Vi opkræver ikke kortgebyrer.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

 

Fragt

Fragt af dine varer håndteres af vores leverandør, Mover, og fragtprisen er 62,5 kr inkl. moms (Hovedstadsområdet). Dyrere fragtpriser kan forekomme udenfor dette område, og du vil blive oplyst herom ved bestilling. Vi kan ikke garantere mulig levering udenfor Hovedstadsområdet på nuværende tidspunkt.

 

Leveringen foregår søndage i tidsrummet 10-18 eller for erhverv mandage 7:30-16:00.

Dagen inden levering modtager du en SMS fra Mover med information om det forventede tidsrum (på 1,5 timer), hvor dine varer vil leveres den følgende dag. Du vil også modtage en SMS på dagen 10 minutter før leveringen. Her er der oplyst et direkte tlf. nummer til chaufføren, og det er muligt for dig at tage direkte kontakt ved behov.

 

Såfremt I er hjemme ved leveringen ønsker vi at få leveringskasserne med retur samme dag.

Levering foregår hver søndag og bestilling skal modtages senest torsdage før kl. 10:00.

Holdbarhed

7 dage (produceres og leveres frisk hver weekend)

 

Fortrydelsesret

Abonnement
Du kan til enhver tid fortryde eller afmelde dit abonnement via din profilkonto eller ved at skrive direkte til os på jb@greenwitch.dk. Du kan ikke fortryde allerede leverede varer (se Varer – ingen fortrydelsesret nedenfor). Afmelding af abonnement skal ske senest 3 dage inden den pågældende næstkommende levering.

 

Varer – ingen fortrydelsesret
Da friskpressede juice og smoothies bliver anset som varer, der må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, er der ingen fortrydelsesret på vores varer.

 

Reklamationsret

Hvis der er noget galt med abonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet, kan du kontakte os på jb@greenwitch.dk.

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen.

 

Levering af varer

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret på abonnementer.

Er du ikke tilfreds med abonnementet kan du naturligvis kontakte os på jb@greenwitch.dk.

På varekøb har du til gengæld reklamationsret i 24 måneder. Købelovens mangelsregler finder således anvendelse. Dette gælder selvfølgelig kun, hvis det ikke er dig, der har behandlet varen forkert. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Vær dog opmærksom på at for fødevarer, der begrænses reklamationsretten til varens almindelige holdbarhed.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Greenwitch ApS

Fiolstræde 30, 2.

1171 København K

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet samt dit fulde navn.

 

 

Særligt for abonnementer

Bindingsperiode

Dit abonnement fortsætter, indtil vi modtager din udmeldelse. Hos Greenwitch har du som abonnent mulighed for at afmelde dit abonnement helt frem til 3 dage inden næste levering (herefter er du bundet af den pågældende forsendelse). Dette kan du gøre inde på din kundeprofil eller ved at skrive til os på jb@greenwitch.dk.

 

Opsigelse

Opsigelse skal ske senest tre dage inden næstkommende levering. Opsigelse kan foretages inde på din kundeprofil eller ved at skrive til os på jb@greenwitch.dk

 

Træk på dit kort

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.

Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen og/eller ydelsen til dig. Nødvendige oplysninger til levering videregives til vores fragtleverandør, Mover.

 

Personoplysningerne registreres hos Greenwitch ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på greenwitch.dk er Greenwitch ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: jb@greenwitch.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på: jb@greenwitch.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.01.2010